John Stoppelenburg & Paul Zuijdam

Blog's foto's en overzichten.

Thailand 15 Januari t/m 4 Februari 2009

Vrijdag 16 januari 16.00 uur (10.00 uur bij jullie dus)

Gisteren om 8.30 uur de deur uitgegaan. Even 11.00 uur waren we op Schiphol.
Na nog even de laatste peuk opgerookt te hebben, zijn we door de douane gegaan. De tijd ging eigenlijk best wel snel. Na de nodige shag ingeslagen te hebben, nog even geïnformeerd naar een rookruimte EN gevonden. Wij dus weer de laatste peuk gerookt en toen naar de gate. Plaatsen met extra beenruimte waren er helaas niet, maar het viel gelukkig mee. Al weet je na 9 uur vliegen echt niet meer hoe je moet gaan zitten. Er waren erg veel Chinese stewardessen, die aanvankelijk het toestel bedienden als een goed geoliede machine. Later in de nacht leken zij het draaiboek een beetje kwijt en leek niemand meer te weten wat ze moesten doen. Toch was de verzorging wel redelijk te noemen. Er werden aftandse films gedraaid met Chinese ondertiteling en het geluid door de koptelefoons was zo zacht dat de films niet te volgen waren, als je dat al zou hebben gewild. Om 7.15 kwamen we aan op Bangkok.
Eenmaal op de hotelkamer aangekomen hebben we eerst even geslapen, want dat lukt in het vliegtuig toch niet echt goed. Om 14.00 uur werden we wakker, weliswaar als zombies, en hebben even gewandeld over Khao San Road. Dus nu: koffie en natuurlijk een peuk, uiteraard op het balkon. Nog geen foto´s gemaakt. We beloven beterschap……..

Zaterdag 17 januari 11.00 uur Klaar voor de fietstocht

FF BloggenGisteravond zijn we weer naar Khao San Road gegaan, nadat we eerst langs de oever van de rivier hadden gewandeld met de bedoeling de zonsondergang te fotograferen. Niets van dat al: de zon dondert hier gewoon met een rotgang in het water, niks zonsondergang. De temperatuur was uiteraard nog steeds aangenaam warm. Na een poosje te hebben rondgeslenterd, zijn we gaan eten in hetzelfde tentje waar ik een paar jaar geleden had gegeten. John nam een fruit schotel die bestond uit ananas, watermeloen en banaan. Ik nam rijst met gele curry. Het was nog steeds net zo lekker als ik mij herinnerde, wel moest ik weer even wennen aan het hete ervan. Ongeveer 22.30 uur gingen we slapen. Wat ik al vreesde gebeurde: om 2.00 uur waren we klaarwakker. Gelukkig sliepen we al weer vrij snel. Vanochtend werden we al voor de wekker wakker, ongeveer 7:30 uur. Vandaag wilden we naar het Royal Palace, dus we moesten vroeg starten omdat we vanmiddag een fietstocht gingen maken. Maar natuurlijk eerst het ontbijt. Dat was voor ons allebei erg bevredigend. John had voldoende keuze in croissantje, brood en allerlei soorten zoet beleg. Voor mij was er rijst met gebakken knoflook en een roerbak van kip, ananas, lente-ui en paprika in een zoetzure saus. Gebakken eitje erop en wat mini-tomaatjes en dan heb je een heerlijk ontbijt. Als toetje wat verse ananas, watermeloen en mini-banaantjes en met een paar bakjes koffie kun je er dan weer tegen.
We hebben de boot genomen naar het Royal Palace, maar helaas we mochten er niet in, vanmiddag pas. Een Thai heeft getracht ons uit te leggen waarom niet, maar daar zijn we niet zoveel wijzer van geworden. Dus zijn we terug gaan lopen naar het hotel door allerlei straatjes en steegjes. Wonderlijk hoe de mensen hier kunnen bestaan van hun straathandeltjes, want ogenschijnlijk verkopen de meesten niets wat ook maar enigszins in trek kan zijn bij toeristen. Ook verbazingwekkend zijn de eet-tentjes. Je ziet zoveel dingen waarvan je zelfs niet kan raden of het nou fruit, vlees, vis of iets anders is. In elk geval hebben we ons er niet aan gewaagd.
Nu zitten we even op het balkon aan de oploskoffie alvorens we ons naar China Town gaan begeven om aan de fietstocht te beginnen.

zaterdag 17 januari 2009 “We” zitten op de blaren

Op dat “we” kom ik later nog terug…

We kunnen terugkijken op een erg leuke middag en gek genoeg lijkt het of de middag twee keer zo lang was dan in werkelijkheid.
Toen we bij de receptie vroegen hoe we in China Town moesten komen, adviseerden ze ons een taxi te nemen, want we konden wel met de boot, maar daarna moesten we dan toch nog een bus nemen om bij het afgesproken hotel te komen…. Maar eigenwijs als we zijn en met de kaart van Bangkok voor ons, leek het ons vrij onzinnig om voor zo’n klein stukje een bus te moeten nemen. Dat bleek terecht. Wederom voor 13 Baht p.p. ( 26 eurocent) een flinke boottocht gemaakt tot Ratchawong en de rest gelopen langs alle stalletjes. Nou kun je daar niet echt snel doorlopen want die Chineesjes hebben maar van die korte pootjes. Evengoed waren we ruim op tijd in het hotel aanwezig, waar we op een lekkere bak koffie werden getrakteerd. De fietsclub bestond uit zeven personen met twee gidsen. Het eerste gedeelte van de rit ging letterlijk dwars door China Town, sommige steegjes waren zo smal dat je af moest stappen omdat je stuur te breed was! Het was een ontzettend leuk ritje wat ook wel weer vragen opriep, want in veel van die steegjes werden allerlei dingen klaargemaakt, het leken dus allemaal wel winkeltje, maar onbereikbaar voor auto’s en ook teveel om een lonend winkelbedrijf te hebben. Wellicht komen we er ooit nog achter hoe het zit. We hebben nog een stop gemaakt bij een Chinese tempel, waar we foto’s gemaakt hebben en water gedronken. Toen we China Town onveilig hadden gemaakt (uitsluitend met ons rijgedrag hoor..) zijn we per longtailboot naar het zuidwesten gegaan, de klongs op. Na een poos varen zijn we per fiets verder gegaan over smalle paadjes en steile bruggetjes. Een ontzettend leuke tocht, af en toe even afgestapt voor een foto-shoot of een slokje drinken. We kwamen tijdens de rit een aantal mooie tempels tegen, van Thaise oorsprong, die het fotograferen meer dan waard waren. En weer verder….. Bij een sjofel uitziend tentje gingen we de maaltijd gebruiken. Deze bestond uit soep met balletjes enSlapende Boedha tofu, die behalve de tofu wel lekker was. Dan gebakken rijst, omelet en gebakken groenten(pak soi, maïskolfjes, peen en morning glory), gekookte morning glory en komkommerschijfjes met limoen. Het was geen top-kookkunst, maar het was smakelijk, ook voor John (zie je wel, komt het toch nog goed) Als toetje: watermeloen en ananas. Daarna weer op de boot naar de overkant. Na weer door wat Chinese huiskamers gefietst te zijn en ook door steegjes natuurlijk, kwamen we bij het hotel aan waar we de fietsen weer inleverden.
Vervolgens weer met de taxi boot terug naar het hotel, waar we nu op het balkon aan de koffie zitten, de mijne inmiddels koud.
Oja wat dat “we” betreft: John heeft zadelpijn, ik niet. Toch degelijker spul hè!, dat 53 jarige vlees…

zaterdag 17 januari 2009 1:00

Khao San RoadWe werden vanmiddag gebeld dat de vertrek tijd maandag was vervroegd naar 6:20, dus dat word een vroegertje. Sowieso al een rare gewaarwording dat je op je hotelkamer gebeld word!!! We zijn na een dutje om 21:00 nog even naar Khao San Road gelopen, bleek dat we dus al 4x langs de MacDonalds waren gelopen zonder het gezien te hebben. Dus nog snel ff een Big Mac gescoord, en Paul heeft op straat een Pad Thai garnaal genomen. We waren om 0:00 weer in het hotel, ff gedoucht en een bakkie koffie en een pilsje. en zo naar bedje toe.

Welterusten!!!!

Zondag 18 januari 23.00 uur Koffers weer gepakt

Vanochtend zijn we rustig opgestart met een lang ontbijt.

Daarna op de boot gestapt naar het Royal Palace. Maar ook dit keer ging het pas om 13.00 uur open en bovendien waren we niet passend genoeg gekleed. Dus weer op de boot gestapt naar Central waar we over konden stappen op de Skytrain naar de Weekend Market. Hier hebben we de hele middag doorgebracht, en van alles gezien, maar niets wat we wilden kopen. Uiteindelijk op een terrasje neergestreken en een karbonade met patat gegeten. Wel nog drie horloges gekocht, maar bij het uitpakken bleek er een verkeerde bij te zitten, maar ja voor totaal 6 euro kunnen we daar niet van wakker liggen. Toen lekker een dutje gedaan, want we hadden geen voeten meer over. Na het wakker worden even een wandelingetje over Khao San Road, waar John slippers kocht en daarna om een uur of half tien nog even gegeten. John had een pizza, ik rijst met varkensvlees, chilipepers en basilicum. Het smaakte nogal vlak, de kruiden kwamen niet echt uit. Ook de pizza had weinig smaak. Maar goed, de maagjes waren weer gevuld, dus we konden er weer tegen.

Op de hotelkamer aangeland, de koffers ingepakt en lekker gedoucht.
En dan nu gauw slapen, want morgen om 5.45 worden we gewekt om naar onze volgende bestemming te gaan: Jungle Rafts. Het is zeer waarschijnlijk dat we de komende dagen niet direct verslag kunnen doen, omdat we in the middle of nowwhere verblijven.

Maandag 19 januari

Vanochtend waren we al om 6.00 beneden om uit te checken. Er stond een ontbijt klaar om mee te nemen, maar even later stonden de meeste zaken ook klaar voor het normale ontbijt. Dus konden we genieten van een normaal ontbijt, alleen de koffie ontbrak. Daarna met twee busjes op pad. Na een uur hebben we een korte stop gemaakt bij de zoutvelden. Dat stelde niets voor, we hebben er dan ook geen foto’s gemaakt. Daarna door naar de floating-market. Hier werden we per boot langs allerlei kraampjes geleid,waarbij steeds de boot werd stilgelegd bij bepaalde kraampjes (waarschijnlijk waar de schipper provisie ontving), terwijl andere kraampjes werden overgeslagen. We hebben een miniatuur bootje gekocht voor in de collage die we van plan zijn te maken van deze vakantie. Tijdens deze tocht werden er foto’s van ons gemaakt, die we later terug vonden in de vorm van een bordje met onze foto erop. Die hebben we gekocht als aandenken. Na dit bezoek zijn we weer een uur verder gereden naar het station van de Birma-lijn. Hier hebben we een rit mee gemaakt van een uur, over de beruchte Bridge over the River Kwai, tot Nam Tok. Daar zijn we weer in de busjes gegaan en richting Floating Jungle Resort gereden. Twee tussenstops waren er nog: een typisch Thaise lunch en daarna bij een 7-Eleven voor wat laatste inkopen. We kwamen hier in de middag aan en hebben om af te koelen een lekkere verfrissende duik in de Kwai gemaakt, met zwemvest, want de stroming is erg sterk. Het kostte ook behoorlijk wat moeite om via het trappetje weer boven te komen. Daarna lekker gedoucht en een wandeling gemaakt naar het erboven gelegen Mon-dorp. Al bij de brug kregen we begeleiding van een vrolijke hond, die de hele weg naar de Boeddha-tempel mee is gelopen. Op de terugweg begon hij speels te worden en kennelijk ook hongerig. Omdat hij kennelijk nogal bijziend was, zag hij mijn benen voor een sappige kluif aan en hij probeerde steeds in mijn been te bijten. Voor John had hij gelukkig ontzag, dus die hield hem op een veilige afstand. Gelukkig verdween hij na een poosje. Toen hebben we nog even een bak koffie gedronken en zijn vervolgens naar de hut gegaan, waar een droomwens van John uitkwam: in de hangmat!!! Daarna een lekker tukkie gedaan en toen aan de maaltijd. Dat was weer een standaard Thaise maaltijd: rijst, gebakken groenten, aubergine in gele curry, kip met ananas in zoetzure saus, iets met kip en uien in een neutrale saus, en schijven catfish in een beslagje gebakken met een chilisaus, Toetje: standaard (zie vorige maaltijden) Voor het befaamde Mon-optreden hebben we gepast. Onze hut zat echter ongeveer naast het theater dus we hebben wel volop mogen meegenieten van de geluidsoverlast en kakafonie van zang en onsamenhangende muziekinstrumenten. Dit was om 21.30 uur klaar en niemand kwam daarna nog naar de bar, zeker allemaal knallende koppijn gekregen…. Morgen om 6.45 uur loopt de wekker weer af, dan gaan we naar het baden van de olifanten kijken en vervolgens ontbijten om daarna weer te vertrekken voor de dagexcursie.

Woensdag 21 januari

Gisteren zijn we na het vertrek van het Jungle Resort, na een heerlijk ontbijt, naar de Erawan watervallen gegaan. Het was een mooie wandeling, maar wel zwaar klimmen, dus zijn we bij nivo 6 gestopt. Beneden leuke aapjes gezien. Hierna zijn we naar de Bridge over the River Kwai gegaan, om vervolgens naar de begraafplaats en naar het oorlogsmuseum te gaan.
Daarna zijn we naar het Kasam Island Resort gegaan. Heel erg leuke bungalowtjes, maar niet heel erg schoon. De avondmaaltijd was weer redelijk universeel zoals de voorgaande maaltijden, er was echter dit keer wel frites en krokante kip, dus John kon nu ook eens een beetje lekker eten.
Een van de schotels bevatte garnaaltjes, die wel erg makkelijk uit de staart vielen, dus die heb ik maar niet opgegeten, maar ja ze zaten wel in dat gerecht en dat moest ik de volgende ochtend bekopen: diarree, overgeven, hoofdpijn en koorts. Gelukkig kreeg ik een paar diarreeremmers van een groepsgenoot en daarmee stopte het acuut. We werden met een busje naar Ayutthaya gebracht, maar ik was niks waard. Alleen een paar kopjes thee gedronken en die bleven er in.
Van ellende hebben we een kamer gehuurd in een guesthouse zodat ik naar bed kon, Daar heb ik rest van de dag in doorgebracht en zowaar kreeg ik tegen 20.00 uur weer een beetje trek. Ik heb het gehouden bij rijstcrackers.
Om 21.00 uur vertrok de nachttrein naar Chiang Mai en daar liggen we nu lekker in. Morgenochtend tegen 10.00 uur komen we in Chiang Mai aan.

Afdrukken

Vrijdag 23 januari 23.00 uur

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om voor de grootste hitte terug te zijn in het hotel. Allereerst natuurlijk lekker uitgebreid ontbeten, voor mij was dat Thaise warme hap, voor John een normaal Europees ontbijt. Daarna met de tuktuk naar het Kiri-agentschap waar we de laatste dingen voor de tracking moesten regelen.

Hier heb ik gelijk gevraagd hoe laat we terug zouden zijn, zowel van de tracking als van de Golden Triangle, vanwege de kookcursus die ik nog wilde doen. Zoals ik al vreesde is daar onvoldoende tijd voor over. De enige mogelijkheid was dan geweest om dat vandaag te doen, maar daar is mijn maag nog niet sterk genoeg voor. Ik eet wel weer alles, maar op dit moment staat een sterke vislucht me nog erg tegen. Nou dan kun je een kookcursus beter even vergeten….

Daarna zijn we met een tuktuk naar een orchideeën- en vlinderfarm gegaan, een ritje van “slechts” 45 minuten. Afijn, met slapende billen kwamen wij daar aan. Ze hadden er erg mooie Rhynchostylis, die een geweldige geur verspreidden, in allerlei kleuren. Ik heb mij erg moeten bedwingen en ben uiteindelijk met drie flessen zaailingen weggegaan. De vlinders stelden zoals verwacht niet zoveel voor, de gebruikelijke soorten voor een vlindertuin. Omdat John nogal krap in zijn shirts zat, zouden we daarna naar de dagmarkt gaan. We zagen niet zo snel iets en waren het mede door de warmte al gauw zat. We hadden inmiddels een beetje honger gekregen en zijn eerst even een hapje gaan eten. John heeft een steaksandwich genomen, ik heb het bij een lekker pittig thais soepje gehouden. Na een bak koffie zijn we lekker even een uiltje gaan knappen.

’s Avonds hebben we weer een tuktuk genomen naar de nachtmarkt en daar zijn we geslaagd voor een paar overhemden voor John en nog wat kleine souvenirtjes voor het Thailand-kastje wat John gaat maken. We begonnen weer trek te krijgen en zijn bij een Hollandse tent neergestreken. John heeft een lekkere steak op, ik heb mezelf eens verwend met lamskarbonades, beiden met patat, knoflooksaus en gekookte groenten. Daarna lekker ijs met slagroom en echte lekkere koffie.

Morgen gaan we twee dagen op tracking dus het volgende verhaal laat weer even op zich wachten…..

Zondag 25 Januari 22.30 uur

Gisteren om 8.00 uur stonden we gepakt en gezakt in de lobby, het ontbijt al in de kraag. We werden met z’n zessen opgehaald en in een open vrachtwagen met banken geladen. Ons gezelschap bestond uit een Nederlands stel Ton en Ineke. Het andere stel was een paar uit Italie, Bernice en Emiliano, een ontzettend innemende vrouw met een wat bescheidener man, maar wel heel gezellige mensen.

De eerste stop was bij een olifanten trainingskamp, waar we eerst het badderen van de olifanten kregen te zien, vervolgens een demonstratie boomstammen verplaatsen en als laatste nog een schilderende olifant. Bij binnenkomst troffen we een olifanten vrouwtje met een twee jaar oud kalfje aan, de moeder zat vast aan een voorpoot, omdat zij anders agressief werd. Het arme dier zag er totaal uitgeblust uit en haar ogen waren leeg, heel aandoenlijk.

Hierna hebben we geluncht, weer het gebruikelijke recept, en toen naar het startpunt, waar de beproeving begon. Het loopparcours bestond uit vier zeer sterk hellende stukken, afgewisseld met dalende en rechte gedeelten. De totale duur was geschat op drie uur. Het overblijvende deel zouden we vervoerd worden op een olifant. De eerste helling was direct al een enorme beproeving voor ons allemaal, want aan het klimmen moet je toch altijd weer even wennen, vooral in die warmte. Voor John was het een regelrechte hel, want hij had steeds veel hersteltijd nodig, en had het na de eerste helling het liefst al voor gezien gehouden, maar ja dat gaat niet he……. Uiteindelijk na veel zwoegen haalden we de eindstreep. De tocht ging door een mooi gebied,, al hadden we onze ogen vooral op de grond nodig. Onderweg zag ik wel veel vlinders, maar duidelijk minder als de vorige keer. De rit op de olifant was een bijkomertje, al heb ik nu wel een grote blauwe plek op mijn rug, volgens mij van het tegen de rugstang aanzitten.

De douches en toiletten zagen er niet echt appetijtelijk uit, dus dat hebben we maar even uitgesteld tot we weer terug waren in het hotel op de volgende dag.

Na wat verfrissende drankjes begon het al snel donker te worden en werd tegen half acht het diner geserveerd. Ook nu weer rijst, gekookte gemengde groenten , een gele curry met steranijs, en geroosterde kip met knoflook. Vooraf een soepje van tomaten,aardappel en wortel. Als toetje uiteraard watermeloen en ananas. Het smaakte in ieder geval redelijk.

Na de maaltijd werd door de plaatselijke meisjes van de stam een voorstelling gegeven rond het kampvuurtje. Daarna zijn we al vrij snel naar bed gegaan. Dat was pas de echte beproeving voor mij. Zelfs het matrasje haalde de hardheid van de bamboevloer niet weg en ik heb dan wel geslapen, maar het was niet wat je noemt verkwikkend.

De volgende ochtend zaten we rond 8.00 uur aan het ontbijt, geroosterd brood, gekookt eitje, jam, bananen en koffie en thee. Wat wil je nog meer. Tijdens het ontbijt ontspon zich een tafereel wat toch wel een beetje genant was: wij waren met z’n zessen en dertien vrouwen en meisjes begonnen hun koopwaar voor ons uit te stallen met allemaal dingen die wij geen van allen wilden kopen. Uiteindelijk hebben we allemaal toch maar iets gekocht.

Toen terug aan de wandel. John voelde zich niet lekker toen hij opstond, misselijk en diarree. Toch maar een pilletje ingenomen en dat hielp gelukkig tegen de diarree, zodat hij daar onderweg geen last van had. De misselijkheid bleef helaas.

De wandeling terug duurde ongeveer 90 minuten en ging voornamelijk over vlak terrein, geen zware stukken in elk geval. Terug bij de truck werden we vervoerd naar de plaats waar het raften zou beginnen. De tocht ging door een vrij eentonig landbouwgebied en onderweg kwamen er overduidelijk grote rioolpijpen uit op het riviertje, zodat we op het laatste deel meer aandacht moesten hebben voor het ontwijken van de plakkaten die over het vlot heen dreven dan voor de omgeving. Al met al niet zo’n fris tracee.

Toen we eindelijk het water uit mochten, stond de truck al weer klaar, die ons vervoerde naar het lunchadres. John heeft voor de veiligheid het eten overgeslagen. Ik heb een Pad Thai gegeten, die wel smakelijk was.

Circa 15.30 uur waren we terug in het hotel. Lekker douchen en in een echt bed een tukkie gedaan tot 18.00 uur. Daarna de bagage weer klaar gemaakt voor morgen, want om 7.00 uur worden we alweer opgehaald voor onze 3-daagse tocht naar de Mekong. Daarna met de tuktuk naar de zondagsmarlkt. Het was er waanzinnig druk en we vonden er ook niet echt iets wat we leuk vonden, tot we tegen een wandkleed aanliepen met olifanten. We dachten dat het onbetaalbaar zou zijn, maar dat viel mee, voor 500 Baht, 10 Euro dus, waren we de trotse eigenaar . Daarna weer met de tuktuk terug naar het hotel. We besloten nog even koffie te drinken op het terras en even later kwamen ook Benice en Emiliano terug van de zondagsmarkt, die kwamen er nog even bij zitten. Nog even flink gelachen met hen en toen naar de kamer, want het is weer vroeg dag. De komende dagen brengen we wel in hotels door en we nemen de laptop mee, maar het is niet zeker dat we de weblog de komende drie dagen bij kunnen houden, dus eventueel komt dat dan pas weer over drie dagen.

Dinsdag 27 januari 12.00 uur

We zijn zojuist in Chiang Rai aangekomen met de openbare bus vanuit Chang Saen, een rit van 90 minuten.
De excursie van gisteren was nogal een desillusie. Eindeloos in het stervenskoude busje zitten en de stop punten waren nauwelijks de moeite waard. De eerste stop was bij de langnekken, dat was wel leuk om te zien, maar alle souvenirtjes waren weer hetzelfde als wat we al talloze malen op andere plekken hadden gezien. Daarna naar het noordelijkste puntje van Thailand, naar de grensovergang met Myanmar. Leuk om even gezien te hebben en vervolgens 30 minuten om de plaatselijke markt te bezoeken. Niets nieuws onder de zon.
Toen geluncht bij een aardige tent, waar nu eindelijk eens iets anders te eten was dan het standaard menu. Lekkere gebakken rijst, gebakken aubergine en een kip-groenteschotel met inkt visjes en een zeer hete saus van vissaus met pepertjes, maar wel heel smakelijk. Hierna naar de Golden Triangle, waar we een boot tochtje maakten. De reisleidster kon niet mee, want dan pasten we niet in de boot. Dus het bleef raden voor ons wat nou het befaamde opiumhandelseiland was, een beetje jammer. Vervolgens werden wij afgezet in ons “romantische” hotel aan de oever van de Mekong, waar we de zonsondergang konden zien. Jammer maar helaas: het hotel bevond zich in een buitenwijk , in een doodlopende straat zonder enig vertier, de Mekong op 20 minuten afstand, de zon ging aan de andere kant onder dan de beschrijving deed vermoeden, en bovendien WAS de zon al onder toen we bij het hotel aankwamen. Lichtpuntje was dat ons een vrij te besteden middag in het vooruitzicht was gesteld, maar daar was helemaal niets meer van over. Achteraf gelukkig, want ik zou niet weten wat we daar hadden moeten gaan doen. We hebben dus vroeg gegeten, John een sirloinsteak met frietjes en ik had eindelijk weer eens trek in garnalen. Toen die werden opgediend, bleken ze alleen aan de buitenkant enige warmte te hebben gehad, want vanbinnen waren ze nog geheel rauw. Die heb ik dus teruggestuurd naar de keuken, en een poos later kreeg ik ze terug, dit keer goed doorbakken. Daarna lekker vroeg naar bed gegaan en ook weer vroeg wakker. Nu zijn we in Chiang Rai en dat ziet er een stuk levendiger uit, met een druk centrum, dus daar gaan we ons straks maar eens een beetje vermaken.

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.

Afdrukken

John Stoppelenburg

&

Paul Zuijdam

nlende
Copyright © 2017 John & Paul. Alle rechten voorbehouden.
Joomla! is vrije software uitgegeven onder de GNU/GPL Licentie.